D.V. 13 mei Achterbergse lentefair met rommelmarkt

Op zaterdag 13 mei wordt bij de Hersteld Hervormde Gemeente van Achterberg-Rhenen een grote verkoping met rommelmarkt gehouden. U bent van harte welkom tussen 9.30 en 14.30 uur aan de Korte Steeg 8 te Achterberg. De opbrengst is voor het nieuwe kerkgebouw wat in 2013 in gebruik is genomen.

Op de Achterbergse Lentefair kunt onder andere terecht voor:

  • Verse aardbeien, fruit
  • Perkplanten, potgrond
  • Bloemstukken
  • Cadeauartikelen
  • Fotokaarten: voor elke gelegenheid een kaart!
  • Banketkraam
  • Snoep scheppen
  • Kaas, slaatjes en eieren
  • Kipproducten
  • 2e hands kleding
  • Alpa Bedden
  • Tupperware
  • Aloë Vera producten
  • Jemako producten
  • Optidee producten
  • Bonnet Hoeden
  • Koffiehoek
  • Horecaplein met broodje hamburger, poffertjes of patat
  • Kinderplein, springkussen, spijkerbroek hangen, kraak de code etc.
  • Grote rommelmarkt
  • En nog veel meer……..U bent van harte welkom!

D.V. 21 oktober zang- & zendingsavond

Klik op de afbeelding voor de uitnodiging.

Winterfair 2022

D.V. 19 november wordt er weer een Winterfair gehouden. Vanaf 10.00 tot 14.00 uur is iedereen van harte welkom. 
Via bestelformulieren kunnen er rookworsten besteld worden. Uiterste besteldatum is 12 november.
Om de inkoopkosten zo laag mogelijk te houden willen we vragen of u van ons boodschappenlijstje wat wil kopen en inleveren bij de verkoop van de collectebonnen in de kerk. 

Boodschappenlijst voor de Winterfair:

  • Koffie
  • Thee
  • Suiker
  • Koffiemelk
  • Bakproducten voor bij de koffie (bijv. taarten, appelflappen of cakejes)
  • Frisdrank/pakken sap
  • Zakjes chips
  • Koekjes
  • Snoep
  • Mayonaise
  • Curry
  • Allerlei houdbare etenswaren
  • Eigen ideeën

Om de Winterfair mogelijk te maken zijn we afhankelijk van mensen die willen helpen. We hebben mensen nodig voor het opbouwen en inrichten en afbreken van de legertenten. Ook zoeken we mensen die achter de kramen willen staan en of koffie willen schenken. Dus hierbij de oproep: kom ons helpen en meldt u aan bij een van de AC leden, zie gemeentegids.

Perenplukdag 2022 

Zaterdag 3 september, ’s morgens vroeg, al om 8 uur stonden we paraat. Een groep van ongeveer 25 gemeenteleden in Kesteren en 12 in Ochten. Bijna 40 enthousiaste plukkers! Nadat we in groepjes van 3 of 4 verdeeld waren over de rijen, kon het peren plukken beginnen! Het was fantastisch weer, de zon scheen, maar het was niet al te warm. Perfect weer om hard te werken. En dat deden we! Met elkaar hebben we 29.400 kilo peren geplukt, goed voor een hele vrachtwagen vol! De uiteindelijke opbrengst is dankzij een anonieme gever verdubbeld tot € 3.432,50!

Deze mooie opbrengst zal gedeeltelijk naar het clubwerk gaan voor onze kinderen, het andere gedeelte is voor de kerk.

Alles was super goed geregeld; voor koffie met wat lekkers werd gezorgd en in de middag werden we nog verwend met een saucijs van onze bakker Huibers! 

Wat hebben we heerlijk gesnoept😉 Het was reuzegezellig. Doet u volgend jaar ook (weer) mee?


De activiteitencommissie beoogt om door middel van allerlei acties en verkopingen geld in te zamelen voor onze gemeente. De acties bestaan uit jaarlijks terugkerende en incidentele activiteiten, zoals de verkoop van oliebollen en andere artikelen,  het maken van verkoopartikelen, het houden van rommelmarkten, acties of deelname aan andere activiteiten in en buiten Achterberg.

Dit alles wordt gedaan met medewerking van gemeenteleden. De leden van de activiteitencommissie zijn gemeenteleden. De samenstelling van  de commissie behoeft de goedkeuring van de kerkenraad. Tussentijdse wijzigingen dienen aan de kerkenraad te worden doorgegeven en bij een vacature in  de commissie dient door de commissie een voordracht bij de kerkenraad te worden ingediend.

Eén van de leden wordt aangewezen als voorzitter. Deze persoon stimuleert de activiteiten van de commissie en is tevens het aanspreekpunt. Hij draagt ook zorg dat de overige leden van de commissie op de hoogte worden gesteld van alle gemaakte afspraken.

De opbrengst van de gehouden acties wordt, zodra deze bekend is, aan de voorzitter van de financiële commissie ter hand gesteld.

Dhr. C. Hoogendoorn (voorzitter)
Hoogkana 18 Ingen
Tel. 0344  60 83 43

De verantwoordelijkheid voor de financiën berust bij een kerkvoogd, die overigens niet de vergaderingen bijwoont en evenmin deelneemt aan het werk van de commissie.